סוויץ ביטוח ופיננסים

מאמרים

ביטוח פנסיה לעצמאים

עסק עצמאי מתמודד עם סיכונים רבים, שברובם לא ניתן לשלוט, אבל בנושא אחד אסור לקחת סיכון והוא הפנסיה של בעלי העסק. מבחינה זאת לשכירים קל הרבה יותר שכן המעסיק מחויב להעניק ולהפריש עבורם כספים לזמן פרישה לפנסיה. העצמאים, לעומת זאת, חייבים לדאוג לעצמם אבל הואיל והם יכולים לפרוש בזמן המתאים להם יש נטייה לזלזל בנושא הפרישה – וחבל. בסוף היא מגיעה ומי שלא התכונן כראוי, מוצא את עצמו במצב שבו הוא אינו מסוגל להמשיך את חייו ברמת החיים אליה הורגל. לצערנו, בתחום זה העוסקים העצמאים כמעט ולא זכאים לתמיכה מהמדינה, והיכן שהמדינה איננה – כוחות השוק מייצרים אלטרנטיבה. חברות הביטוח ששות להציע תכניות חיסכון לפנסיה עבור עצמאים הרוצים להבטיח את עתידם, אבל מה שמתאים לאחד לא בהכרח טוב לשני.

שלושת המסלולים עיקריים המוצעים לעצמאים לאבטחת פנסיה הינם קרנות הפנסיה, ביטוחי מנהלים וקופות הגמל. לכל אחד מהם יתרונות, חסרונות ועלויות שונות. קרן הפנסיה נותנת לחוסך קיצבה חודשים לכל חייו מרגע הפרישה, כאשר לאחר מותו ימשיכו שאריו לקבל את הקיצבה. ביטוח מנהלים מאפשר קיצבה חודשים לחוסך לכל חייו אבל אחרי מותו יקבלו שאריו סכום חד פעמי. וקופת הגמל נותנת ערוץ השקעה שיכול להיות מנייתי או סולידי והכספים הנצברים לרוב משולמים כסכום חד פעמי. עצמאים שרוצים להצליח לעתים רבות לומדים קורס ייעוץ עסקי שמעניק להם כלים רבים להצליח בעולם העסקים התחרותי.

כל אחד צריך להתאים לעצמו את המסלול המיטבי בהתאם לרמת החיים אליה הוא שואף בשנות הזהב והכנה לפרישה לפנסיה. אבל בעוד שהשכיר יכול לקבל כספים מהמעסיק בכל דרך שהיא והמעסיק דואג לתכנון מס מיטבי, הרי שהעצמאי, מתוקף היותו המעסיק של עצמו, צריך לקחת בחשבון גם שיקולי מיסוי, דבר שהופך את התמונה למורכבת יותר. במקרים אלה מומלץ מאוד לפנות לסוכן ביטח פנסיוני, שייתן לכם תמונה רחבה בנוגע לערוצי הפנסיה האפשריים, יבדוק את צרכיכם ויציע לכם את הכיסוי הפנסיוני הטוב והזול ביותר עבורכם.

סוכנות הביטוח סוויץ' מנוהלת על ידי בן יהושע, לשעבר סוכן ביטוח בחברת "כלל" ועם ניסיון רב בשוק הביטוחי והפנסיוני.

דילוג לתוכן